MdR recognised at British Safety Council 2020 International Safety Awards

MdR was crowned Overall Country Winner – Kingdom of Saudi Arabia at the British Safety Council 2020 International Safety Awards for its commitment to protecting the health and wellbeing of its employees at the Sadara Chemical Company Packaging Centre in Jubail. The awards celebrate organisations from around the world that have demonstrated their commitment to preventing workplace injuries and work-related ill health.

MdR Senior SSHEQ Manager Amador Brinkman said: “We are pleased to receive this prestigious award, which reflects the hard work and dedication of our entire team. At MdR, we believe that our commitment to safety is an investment in our future success and we always strive to maintain the highest standards. Whether it is in the office or on-site, our team members are encouraged to report unsafe conditions, to be vigilant of potential hazards, and to voice recommendations for improvements.”

British Safety Council Chief Executive Mike Robinson said: “The British Safety Council commends MdR on their achievement. The award is in recognition of their commitment and efforts to keep their employees and workplaces free of injury and ill health. All of those working at the MdR-operated Packaging Centre at Sadara Chemical Company should be rightly proud of their achievement.”

For more details visit  https://bit.ly/30rjbZ1

———————————–

العنوان الرئيسي: المجدوعي دي رايكه تحصل على جائزة مرموقة ضمن حفل توزيع جوائز السلامة الدوليّة 2020 التابعة لمجلس السلامة البريطاني

تُوّجت المجدوعي دي رايكه بلقب “الفائز الأول في المملكة العربيّة السعوديّة” ضمن حفل توزيع جوائز السلامة الدوليّة 2020 الذي ينظمه مجلس السلامة البريطاني، وذلك تقديرًا لجهودها الحثيثة لحماية صحة موظفيها وسلامتهم في مركز التعبئة والتغليف التابع لشركة صدارة للكيميائيات في الجبيل. وتحتفي هذه الجوائز المرموقة بالمؤسسات التي تُظهر التزامًا كبيرًا باتباع الممارسات التي تحد من وقوع الإصابات في محل العمل وتجنب الاعتلالات الصحيّة المتعلقة بالعمل في شتّى أنحاء العالم.

وبهذه المناسبة قال السيد أمادور برينكمان، مدير السلامة والأمن والصحة والبيئة والجودة لدى شركة المجدوعي دي رايكه: “إن من دواعي سرورنا البالغ الحصول على هذه الجائزة رفيعة المستوى، والتي تعكس تفاني فريقنا بأكمله. ففي شركة المجدوعي دي رايكه، نؤمن بأن الالتزام التام بأسس السلامة يمثل استثمارًا مضمونًا في مسيرة نجاحنا المستقبلي، كما نسعى دائمًا إلى تطبيق أعلى المعايير العالميّة في هذا الصدد. كذلك فإننا نحث أفراد فريقنا على الإبلاغ عن أي أوضاع غير آمنة والتحلي باليقظة إزاء أي أخطار محتملة، كما نشجعهم على طرح المقترحات والتوصيات بشأن أي تحسينات.”

ومن جانبه قال الرئيس التنفيذي لمجلس السلامة البريطاني السيد مايك روبنسون: “يسر مجلس السلامة البريطاني تهنئة شركة المجدوعي دي رايكه على هذا الإنجاز البارز. إذ تأتي هذه الجائزة تقديرًا لالتزامها وجهودها الدؤوبة للحفاظ على سلامة موظفيها وضمان بيئة عمل خالية من الإصابات. كما إنه يحق لجميع العاملين بمركز التعبئة والتغليف الذي تديره الشركة الشعور بالفخر والاعتزاز بإسهاماتهم الفاعلة في هذا الإنجاز الرائد.”

Leave a Comment